NESİMÎ İmadeddin Nesimî (MÖ 1417, Halep) veya uzun olarak Seyid Ali İmadeddin Nesimî mahlası ile tanınan, 14. yüzyılda yaşamış Hurufi meşrep Türk divan şairi. Kökeni ve doğum yeri Nesimi’nin yaşamı hakkında bugün elimizde çok sınırlı bilgiler bulunmaktadır ve değişik kaynaklardan sağlanan bilgiler de çok kere birbiriyle çelişkilidir. Adı İbn Hâcer el-Askalanî‘nin eserinde Nesimüddin, Sıbt İbnü’l-Acemi‘nin eserinde Ali ve diğer bazı kaynaklarda Celaleddin ve Ömer olarak geçmektir. İmamüddin gerçek …
Etiket Arşivi: İslam
Nis 28
İMDAT EYLE İSLAM’A ER RAHMAN-I, ER RAHİM!
İMDAT EYLE İSLAM’A ER RAHMAN-I, ER RAHİM! Bu mudur medeniyet lağım, lağım akmakta.. Senin has kullarını diri diri yakmakta.. Şeytanlaşmış bedenler sırıtarak bakmakta.. İmdat eyle İslam’a er Rahman-ı er Rahim! Deccal ile Şeytan bir, zulüm zulüm çağlıyor Mazlumların ahı var, yürekleri dağlıyor İslam Âlemi şimdi perişan kan ağlıyor İmdat eyle İslam’a er Rahman-ı …
Nis 21
DIRAR MESCİDİ
DIRAR MESCİDİ Sözlükte “zarar vermek, muhalefet etmek, sıkıntı vermek” anlamına gelen dırâr kelimesi mescid kelimesiyle birlikte Kur’ân-ı Kerîm’de “mesciden dırâren” şeklinde geçmekte (et-Tevbe 9/107) ve âyette münafıkların yaptığı bu mescidden bahsedilmektedir. İslâm literatüründe yaygın olarak Mescidü’d-dırâr adıyla bilinen mescid, nâdiren Mescidü’ş-şikâk veya Mescidü’n-nifâk diye de anılır (İbn Hişâm, IV, 530; Taberî, XI, 18, 19). Münafıklar İslâmiyet’in Medine’de güçlenerek yayılmasından …
Mar 17
“ALLAH’TAN ZENGİNLİK İSTEDİM BANA İSLAMI VERDİ.” MUHAMMED ALİ
“ALLAH’TAN ZENGİNLİK İSTEDİM BANA İSLAMI VERDİ.” MUHAMMED ALİ -Çocukluk yıllarında hem yoksullukla hem de ırkçılıkla mücadele etti. Serseriler tarafından dayak yiyip bisikleti çalınınca karakolda aynı zamanda boks antrenörü olan polis memuru kendisine boks salonuna yazdırdı. – Kazandığı ilk Dünya Ağır Sıklet Boks Şampiyonluğu sonrasında Basın toplantısında : “Bundan sonra benim adım Cassius Clay değil …
Şub 25
AHMET YESEVİ
AHMET YESEVİ 24 Şubat) Ahmet Yesevî’nin vefat yıl dönümü. Anadolu’da hoşgörüye dayalı İslâm anlayışının teşekkülünde büyük hizmeti olan Ahmet Yesevî’yi hiç olmazsa vefat yıl dönümlerinde hatırlayarak hayır dua ile yâd etmek boynumuzun borcudur. Türklerin İslâmiyet’le teması 7-8’inci asırlarda başlar. Yaklaşık 150-200 yıllık bir tanışma döneminden sonra Türkler kitleler halinde Müslüman olurlar. Yeni bir dine giren …
Oca 08
KUR’AN SÖYLÜYOR
KUR’AN SÖYLÜYOR Bu yalan dünyaya gönül verenin İki cihanda da yüzü gülmez ki Haksızca herhalde hakkı yiyenin İki cihanda da yüzü gülmez ki Ben söylemiyorum bilin ki bunu Hak dinin kitabı Kur’an söylüyor Bu dünya hayatı bir dipsiz kuyu İyi olmayanın bir ömür boyu Hiç huzur bulmuyor sülale, soyu İki cihanda da …
Ara 28
SAĞCILIK VE SOLCULUK (2)
SAĞCILIK VE SOLCULUK (2) “Bu açıdan sağ partileri tercih edip de haksızlıklara, sınıf çelişkilerine, sömürüye karşı çıkmayan, aksine kendisi de böylesine adaletsiz bir sosyo-ekonomik düzenden yararlanan kişi modern tanımlamalara göre “sağcı” addedilse de, ayetlerin işaret ettiği ahiretteki gruplaşmada “sol kategori“de yer alacaktır. Aksi de mümkündür. O hâlde Kur’ân terminolojisinde “sağ ve sol” sahih iman, salih …
Ara 26
SAĞCILIK VE SOLCULUK (1)
SAĞCILIK VE SOLCULUK (1) Türkiye’de Sağ”ı ifade eden “ashâbu’l-meymene” ve “ashâbu’l-yemîn”; solu ifade eden “ashâbu’l-meş’eme” ve “ashâbu’ş-şimâl” kavramları Kur’ân-ı Kerîm’de nasıl geçtiğini ve günümüzdeki sağcılık ve solculukla bir ilişkisinin olup olmadığını bir müfessire sorduk. Yedi ciltlik “Kur’ân Dersleri-Meal-Tefsir”in yazarı Ali Bulaçşöyle der: “56/Vakıa: 7. Ve sizler de üç sınıf olduğunuz zaman; 8. İşte o …
Kas 28
BİN YILDIR DEVAM EDEN KAVGA
BİN YILDIR DEVAM EDEN KAVGA BU COĞRAFYADAKİ KAVGA YENİ BAŞLAMADI, BİN YILDIR DEVAM EDİYOR ASLINDA. BUGÜN YAŞANANLARI KAVRAYABİLMEK İÇİN BU COĞRAFYADA BİN YIL ÖNCE BAŞLATILAN KAVGANIN KÖKENLERİNİ BİLMEK GEREKİR. BU KAVGA, AKLI ESAS ALAN İBN-İ RÜŞT İLE AKIL YERİNE VAHYİ ESAS ALAN, POZİTİF BİLİMLERİ VE FELSEFEYİ REDDEDEN GAZALİ ARASINDA BİN YIL ÖNCE BAŞLADI. …
Kas 27
ALİYA İZZET BEGOVİÇ’TEN ALTIN SÖZLER
ALİYA İZZET BEGOVİÇ’TEN ALTIN SÖZLER ♦İnsan hiçbir zaman ahlaken tarafsız değildir. Dolayısıyla o, daima ya hakikatten yahut sahte olarak ahlaklıdır veya en çok görülen her ikisidir. ♦Malcolm X, İslam aleminde herhangi bir ırkçı duygunun bulunmayışını nükteli bir şekilde ‘renk körlüğü’ olarak tanımlar. Müslümanlar rengi değil, insanı görürler. ♦Her iktidar insanları bozar ve bu bozgunculuğun yıkıcı …