«

»

Şub 01

Bahçeli’ye göre kimler cumhurbaşkanı olamaz!

Bahçeli’ye göre kimler cumhurbaşkanı olamaz!

ww.kenansahbaz.com

 

Devlet Bahçeli, olgular üzerinden hareket ederek kimin Cumhurbaşkanı olamayacağını 2014 Ağustos’unda şu gerekçelerle ortaya koymuştu:

Önce özerkliğe arkasından Kuzey Kürdistan’a açık kapı bırakandan cumhurbaşkanı olmaz.

 Türkiye birbirine düşürmeye azmedenden toplumu kamplara ayırandan cumhurbaşkanı olmaz.

Şehitlerin vebalini ve kanını taşıyan, bebek katiliyle müzakere yapandan teröristleri kucak açandan cumhurbaşkanı olmaz.

Vatanı bölme, milleti otuz altıya ayırma hedefinde olandan cumhurbaşkanı olmaz.

Kişisel hak ve hürriyetleri budayandan cumhurbaşkanı olmaz.

Hukuka saldırandan, adaletten kaçandan rüşvetçilere ve hırsızlara kol kanat gerenden cumhurbaşkanı olmaz.

Villalara balya balya dolar yığandan, kamu arazilerini zimmetine geçirenden, evdeki parayı sıfırlarken haysiyet ve inandırıcılığını da sıfıra düşürenden cumhurbaşkanı olmaz.

Türklüğü reddeden, T.C.’yi silen, milliyetçiliği ayaklar altına alan bir inkârcıdan cumhurbaşkanı olmaz, olamayacaktır.

Bu sözleri eden bir kimse, cumhurbaşkanı olamaz dediği kişiye cumhurbaşkanlığı bir yana başbakanlığı, genel başkanlığı ve kararname çıkartma yetkisi veren değişikliği nasıl savunabilir?

Bunda bir yanlışlığın, olağanüstülüğün ve anormalliğin olmadığını kim söyleyebilir?

Bu ‘cumhurbaşkanı olmaz deniyor, siyasi partili cumhurbaşkanlığı olmaz denmiyor’ şeklindeki bir demagojiyle geçiştirilecek bir husus değildir.

Kendi kriterini kendisi imha ediyor!

Bahçeli’nin 7. Haziran seçimleri sonrasında AKP ile koalisyon için ileri sürdüğü dört şartından dördüncüsü şuydu: “Cumhurbaşkanı’nın 10 Ağustos’tan bu yana anayasal çizginin dışına taşarak, kendi kafasına göre ülkeyi yönetme anlayışına son vermek”.

Nasıl oluyor da gelinen aşamada Cumhurbaşkanı’nın yarattığı fiili duruma anayasal meşruiyet kazandırmak için Bahçeli’nin kendisi kendi koyduğu kriteri çiğniyor?

Bu dönüşümün normal ve makul bir izahını kim yapabilir?

Bahçeli’nin bu keskin dönüşünün izahı, tevili ve vahameti açıklanamazdır.

 

Kaynak: Özcan YENİÇERİ